شماره پشتیبانی

021-22755235 | 09121650064

9 فاکتور مهم برای کارشناسی ساعت رولکس اصل  

کارشناسی ساعت رولکس اصل

9 فاکتور مهم برای کارشناسی ساعت رولکس اصل  

منظور از کارشناسی ساعت رولکس اصل بررسی اصالت آن به خصوص در شرایطی که قصد خرید یک نمونه کارکرده را داریم، است. رولکس بدون شک شناخته شده ترین و معتبرترین برند ساعت لوکس در جهان است. اگر از کسی بخواهید که یک برند ساعت لوکس را معرفی کند، احتمالاً نام رولکس را خواهید شنید و فرقی نمیکند در مکزیک، سوئد، مصر یا ایران باشید.

رولکس در طول سالها توانسته است خود را از همه رقبا متمایز کند و به عنوان بهترین ساعت لوکس تلقی شود اما افزایش دانش در مورد یک برند، همراه با این واقعیت که ساعتهای رولکس منحصراً گران هستند و برای اکثر مردم دست نیافتنی میباشند، باعث میشود برخی جایگزین متفاوتی را انتخاب کنند. درواقع این افراد به جای پرداخت کامل قیمت برای یک ساعت واقعی، یک نمونه تقلبی میخرند که قیمت آن تنها کسری از قیمت رولکس است. بنابراین برخی از امکانات و کیفیت ساعتهای اصل رولکس را دریافت خواهید کرد.

در هنگام خرید و فروش ساعت رولکس، کارشناسان بر اساس تجربه کسب شده در طی سالها و توجه به برخی نکات مهم مانند بررسی موتور و شناسنامه میتوانند صحت و اصالت آن را تأیید یا رد کنند. در حقیقت همه ساعتهای رولکس در پک خود مشخصات و شماره سریال معتبری دارند و از طرفی این اعداد اغلب بر روی موتور یا کیس پشت ساعت نیز درج شده است. تطابق این موارد اولین قدم برای کارشناسی محصولات این کمپانی میباشد که البته برجسته ترین روش نیز محسوب میشود.

بازار ساعتهای تقلبی رولکس در طول سالها گسترش یافته است. درواقع روند این موضوع برای شرکتها و نامهای تجاری شناخته شده تر بیشتر است. به این ترتیب، بازار مملو از ساعتهای تقلبی بوده و این بدان معناست که اگر میخواهید یک خرید موفق داشته باشید، نیاز به کارشناسی ساعت رولکس اصل دارید.

چگونه اصالت یک ساعت رولکس را بررسی کنیم؟

در طول سالها، جعل کنندگان در ساخت ساعتهای تقلبی بهتر و بهتر شده اند. به این ترتیب تشخیص ساعتهای تقلبی از مدلهای اصلی سخت تر و سخت تر شده اند و لزوم کارشناسی ساعت رولکس اصل بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. از طرفی مهم نیست که جاعلان چقدر تلاش میکنند؛ آنها هرگز به استاندارد رولکس نمی رسند، زیرا سران این کمپانی میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده و ساعتهایی در کلاس برتر تولید میکنند. برخی از کلاهبرداران تلاش میکنند ساعتهای تقلبی را به قیمت رولکس واقعی بفروشند. بهترین راه برای مصون ماندن از این اتفاق پرداختن به کارشناسی ساعت رولکس اصل است.

1. مدل ساعت را بشناسید

اولین قدم برای کارشناسی ساعت رولکس اصل، آشنایی با مدلی است که می خرید. مدلهای ساعت میتوانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند، به همین دلیل است که در برخی از مدلهای رولکس، نمیتوانید از روشهای مشابهی برای بررسی معتبر بودن استفاده کنید. درواقع کارشناسان حوزه خرید و فروش امکان پیچیدن یک نسخه واحد برای تمامی تولیدات رولکس را ندارد.

پس فرآیند خرید را با آگاهی در مورد ساعتی که میخواهید تهیه کنید شروع نمایید. در مورد خصوصیات ظاهری و اینکه چه جزئیاتی دارد اطلاع داشته باشید. با انجام این کار، زمانی که به ساعت نگاه میکنید، ایده خوبی از شرایط ظاهر آن خواهید داشت و این موضوع به شما کمک میکند ناهماهنگی ها را تشخیص دهید.
در نظر داشته باشید که اکثر رولکس های تقلبی بسیار ضعیف تولید شده اند و اغلب دارای عناصر یا ویژگیهای خاصی در طراحی هستند که حتی در مدل واقعی نیز وجود ندارند.
کارشناسی ساعت رولکس اصل
برخی از خطاهای رایجی که جعل کنندگان برای ساعت رولکس انجام میدهند؛ داشتن عملکرد تاریخ در رولکس دیتونا، ساخت ساعتی از فلزی که وجود ندارد یا حتی نوشتن نام مدل اشتباه روی صفحه است.

2. به جزئیات توجه کنید

اغلب این جزئیات هستند که به شما امکان کارشناسی ساعت رولکس اصل را میدهند. ابتدا باید مدلی که میخرید را بشناسید و سپس به جزئیات مدل واقعی در مقابل مدلی که میخواهید بخرید نگاه کنید.

  • نمایه‌ها چگونه باید باشند؟
  • دستبند دارای کدام نوع گیره است؟
  • چه رنگ‌های برای صفحه موجود است؟
  • عقربه‌های ساعت چگونه به نظر می‌رسند؟

همه این موارد به شما کمک می‌کند تا کارشناسی ساعت رولکس اصل را به‌خوبی به انجام برسانید.

3. وزن ساعت

وزن یکی از مهمترین پارامترها و وجه تمایز آشکار برای کارشناسی ساعت رولکس اصل است. از آنجایی که ساعتهای تقلبی از موادی باکیفیت پایین تر استفاده میکنند تا هزینه ساخت ارزانتر شود، ساعت تقلبی اغلب سبکتر از نوع اصلی است. کارشناسان محصولات رولکس با توجه به آگاهی که نسبت به وزن مدلهای مختلف دارند اقدام به اندازه گیری وزن ساعت با ترازو میکنند و اگر وزن آنها یکسان باشد، به احتمال زیاد نسخه اورجینال است.

4. قیمت ساعت رولکس

قیمت احتمالاً واضح ترین دلیل برای تشخیص یک ساعت رولکس تقلبی است. بااین حال، مشکل این است که ساعتهای تقلبی رولکس را میتوان دقیقاً مانند یک ساعت واقعی قیمت گذاری کرد. بنابراین اگر ساعت به طور قابل توجهی ارزانتر از آن چیزی باشد که ارزش واقعی آن است، بدانید که با یک مدل فیک یا های کپی روبرو هستید.
کارشناسی ساعت رولکس اصل

5. تاج میکرو اچ شده

رولکس از سال 2002 به بعد، در موقعیت ساعت 6 شروع به حک کردن تاج کوچک رولکس روی ساعتهای خود کرد. ازآنجاییکه ساختن این تاج بسیار ریز و سخت است، جعل کنندگان تمایل دارند این ویژگی را نادیده بگیرند، بنابراین اگر در زمان کارشناسی ساعت رولکس مشخصه تاج را دیدید، به احتمال زیاد ساعت اصل است. با این وجود کارشناسان باتجربه این حوزه معتقدند که این یک قانون همیشگی نیست زیرا تعداد زیادی از جاعلان شروع به پیاده سازی این ویژگی در ساعتهای خود کرده اند.

6. در رولکس هیچ خطایی دیده نمیشود

رولکس توجه زیادی به ساعت های خود دارد. آنها به دقت تکتک ساعت ها را قبل از خروج از کارخانه کنترل میکنند و این تضمین میکند که همه چیز به بهترین شکل ساخته شده باشد. تمامی تولیدات بدون غلط املایی، پاشیدگی جوهر و حکاکی اشتباه مدل ساعت عرضه میشوند.

هنگامیکه ساعت رولکس را می خرید، به تمام جزئیات و عناصر کوچک نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که همه چیز به بهترین شکل انجام شده است. اگر اینطور نیست، احتمالاً یک ساعت فیک در دست دارید.

7. ضد آب بودن

یکی از راههای کارشناسی ساعت رولکس اصل، نگاهی به ضد آب بودن آن است. امروزه ساعتهای Rolex Oyster Perpetual دارای حداقل مقاومت 100 متر در برابر آب را دارند، اما زمانی که ساعتهای تقلبی را در آب فرو می برید اغلب شروع به نشت میکنند. البته زمانی که کارشناس رولکس قصد خرید یک ساعت از مشتری را دارد، ضد آب بودن را به عنوان آخرین پارامتر مورد بررسی قرار میدهد؛ چراکه ممکن است سیستم عدم نفوذ آب ساعت آسیب دیده باشد و خسارت کلی برای ساعت به بار بیاورد.

8. کریستال ساعت های رولکس

تمام ساعت های مدرن رولکس دارای کریستال یاقوت کبود ضد خش هستند تا صفحه را در برابر خط و خش محافظت کند. از طرفی، بیشتر ساعت های رولکس تقلبی دارای شیشه های معمولی مانند شیشه سخت شده یا معدنی هستند. به این ترتیب، اگر یک رولکس واقعی و تقلبی در کنار هم داشته باشید، می توانید تفاوت کیفیت شیشه آنها را احساس کنید.

9. دستبند رولکس

مدلهای مختلف رولکس دارای دستبندهای متفاوتی هستند و این هم میتواند یک گزینه عالی برای کارشناسی ساعت رولکس اصل باشد. وقتی صحبت از رولکس های تقلبی میشود عملکرد کارشناس خبره این است که به ساعت نگاه کند و ببیند که آیا بند آن همان مدل اختصاصی کمپانی است یا خیر؟ اگر اینطور است، به سراغ بررسی کیفیت دستبند میرود. دستبندهای تقلبی رولکس تقریباً شبیه آلومینیوم بی کیفیت هستند و ایجاد صدا میکنند. درواقع میتوانید کیفیت پایین دستبند را هنگام در دست گرفتن آن احساس کنید. دستبندهای اصلی رولکس وزن زیادی دارند، بسیار محکم و شبیه یک قطعه دست ساز هستند.

کارشناسی ساعت رولکس اصل

خرید و فروش ساعت رولکس اصل

مکانی که ساعت رولکس خود را از آن می خرید، تأثیر بسزایی درخطر تقلبی یا واقعی بودن آن دارد. اگر از مراکز قابل اعتماد و معتبر خرید میکنید، میتوانید مطمئن باشید که سطح ریسک را به پایین ترین میزان ممکن آورده اید. کارشناسان باتجربه ای که اغلب در این مراکز مشغول به فعالیت هستند، خود میتوانند تضمینی برای انجام یک معامله موفق و مطمئن باشند. مهم نیست که یک ساعت، کارکرده یا جدید باشد. به هرحال شما قرار است هزینه قابل توجهی برای آن بپردازید. بنابراین توجه به جزئیات اهمیت زیادی دارد.

در این میان میتوان به مجموعه ساعت فرید اشاره کرد که به عنوان نمایندگی رسمی رولکس در ایران در حال ارائه خدمات است. این مجموعه علاوه بر فروش محصولات اورجینال، نسبت به کارشناسی ساعت رولکس اصل و همچنین خرید نمونه های اورجینال از مشتریان عزیز اقدام میکند. از دیگر خدمات منحصربه فرد این گالری تعمیر ساعت رولکس اصل است. به طورکلی برای خرید، فروش و تعمیرات محصولات لاکچری باید نهایت احتیاط را در نظر بگرید.

اشتراک گذاری

دیگر مقالات

سبد خرید